LOGO INVESTIGATORUL

Log in

În ce paradisuri exotice fug românii

Călătoriile românilor în destinaţii exotice au înregistrat, în ultimii doi, trei ani o creştere de circa 20% pe an la nivel de agenţii de turism, dar se observă o creştere şi în rândul celor care călătoresc pe cont propriu în destinaţii din afara Europei, care însă este greu să fie contabilizată, a precizat pentru Agerpres, Răzvan Pascu, specialist în marketing turistic. 

"Pentru cei care nu cunosc prea bine o limbă străină sau pentru cei care doresc mai mult confort, să aibă totul organizat, există agenţii de turism care gândesc şi vând pachete complexe de turism în destinaţii din întreaga lume, unele dintre ele având şi însoţitor de grup român. Se observă o creştere şi pentru destinaţii exotice de plajă, din afara Europei, iar asta se întâmplă pentru că românii încep să prefere să meargă la un hotel de 4 stele cu demi-pensiune în Republica Dominicană, Maldive, Zanzibar, Mauritius sau Thailanda, în loc de un hotel de 5 stele all-inclusive în Turcia", apreciază Răzvan Pascu. 

În plus, majoritatea celor care călătoresc în destinaţii îndepărtate au vizitat deja cam toate locurile importante din Europa. 

"Există mai multe categorii de turişti, cei mai mulţi preferă zonele sigure şi cunoscute, însă cei care aleg destinaţii îndepărtate se uită destul de mult la criteriul 'siguranţă'. Majoritatea nu vor să aibă de-a face cu obţinerea de vize, cu vaccinuri sau riscuri privind siguranţa corporală (inclusiv alimentară). Şi este de înţeles, sunt atât de multe locuri frumoase pe planetă, încât e păcat să îţi asumi riscuri fără să fii nevoit să faci asta. Când îşi aleg o nouă destinaţie exotică, românii iau în calcul şi impresiile pe care le citesc pe internet sau experienţele altora. Dacă alţii se întorc cu bine din anumite zone considerate mai deosebite, atunci şi prietenii lor prind curaj să meargă acolo", a explicat Răzvan Pascu. 

Acesta spune că alegerea unei destinaţii exotice depinde de preţul special sau oferte, alteori este dorinţa din copilărie de a vedea şi a ajunge într-un anumit loc de pe planetă, sau este vorba despre prieteni care au vizitat şi au recomandat un loc, ori vedete care au promovat o anumită destinaţie îndepărtată. 

"Contează şi ceea ce alege grupul de prieteni, experienţa sau notorietatea însoţitorului de grup, recomandările primite de la agentul de turism sau dorinţa de a face o vacanţă specială sau luna de miere într-un loc mai deosebit. Am observat o cerere crescută pentru destinaţia Japonia şi acest lucru este îndreptăţit, pentru că Japonia este o ţară SF, cu o combinaţie foarte reuşită între vechi şi nou. Observ, pentru 2018, o creştere a cererii pe destinaţia safari în Tanzania combinat cu câteva zile de plajă în Zanzibar, iar asta datorită celor care au fost deja acolo şi care s-au întors cu amintiri unice şi imagini aproape ireale. Destinaţia SUA se vinde tot mai bine pentru că americanii ştiu să facă turism şi nu prea are cum să te dezamăgească o vacanţă în SUA", spune Răzvan Pascu. 

Pentru 2018, atunci când vine vorba de plaje, românii iau în calcul destinaţii precum Maldive, Republica Dominicană sau Mauritius, vacanţe care se vând în volume crescute. 

"Recomand tuturor să cântărească cu atenţie ofertele agenţiilor de turism şi să compare mere cu mere şi pere cu pere. O agenţie care afişează preţul final, cu toate taxele şi totul inclus, încă de la început, cred că este mai de încredere decât una care abia la destinaţie sau înainte de plecare îţi spune că trebuie să mai plăteşti taxe de aeroport, intrările la obiective turistice sau bacşişuri. Pentru turişti începe de asemenea să conteze tot mai mult calitatea celor care vor fi colegii de grup pentru 1-2 săptămâni de vacanţă, deşi în mod evident nimeni nu îţi poate garanta ca vei întâlni oameni de calitate pe un anumit grup, totuşi e bine să te uiţi la istoria agenţiei respective, la cum au arătat alte grupuri, la review-uri şi feedback", spune Răzvan Pascu.

Login pentru a posta comentarii
Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.