LOGO INVESTIGATORUL

Log in

Google și Facebook UCID piața

Google şi Facebook au atras în 2017 aproximativ 84% din piaţa globală de publicitate digitală, excluzând China, potrivit unei estimări a GroupM, o agenţie digitală, într-un studiu care reînvie temerile că cele două companii au ajuns un duopol digital, scrie Financial Times.

Studiul estimează că spendingul total pe reclamă va creşte cu aproximativ 23 de miliarde de dolari anul viitor, adica 4,3%. ”Digitalul reprezintă cea mai importantă sursă de creştere, şi asta înseamnă Google şi Facebook”, a spus Adam Smith, director la GroupM citat de zf.ro.

Piaţa globală de publicitate digitală (mai puţin China) este estimată că va ajunge până la finalul anului la 100 de miliarde de dolari, Google şi Facebook dominând acest sector, în detrimentul altor companii din media online şi cea tradiţională.

„Media editorială mai primeşte doar o fracţiune din ce se cheltuie, în condiţiile în care Google şi Facebook au cea mai mare parte a venitului din platformele digitale şi de la publisheri”, a spus directorul GroupM. El a adăugat că o pluralitate a pieţei deja a devenit problematică. ”Competiţia ar putea rezolva această problemă, iar cea mai plauzibilă sursă pentru aceasta este Amazon”.

Prin site-ul amazon circulă cantităţi uriaşe de date, în condiţiile în care majoritatea clienţilor folosesc motorul de căutare al retailerului pentru a găsi informaţii despre anumite produse. Amazon a intrat de asemenea şi în domeniul televiziunii live, şi se îndreaptă spre 2 miliarde de dolari venituri din reclame digitale, potrivit eMarketer.

 

Kelly Clark, CEO al GroupM, spune că 2017 a fost un an plin de provocări pentru advertising. ”Brnadurile operează într-un sistem de hiper-competitivitate şi creştere slabă a pieţelor. Industria media tradiţională continuă să fie atacată de fragmentarea audienţei şi de competiţie din partea jucătorilor digitali dominanţi”

Google şi Facebook de asemenea au fost anul acesta ţinta unor scandaluri majore în legătură cu modul în care sunt afişate reclamele pe site-urile proprii.

Diageo, Mars, HP, Deutsche Bank şi Mondelez au fost printre brandurile care şi-au retras reclamele din YouTube şi implicit proprietarul Google, după ce campaniile au apărut alături de video-uri cu conţinut extremist sau necorespunzător.

Pe de altă parte, Facebook a fost subiectul unui scandal în SUA legat de cum au reuşit entităţi din Rusia să publice şi să ruleze campanii publicitare care ar fi schimbat rezultatele alegerilor din 2016 din SUA.

GroupM se aşteaptă ca sumele cheltuite cu publicitatea TV să crească cu 0,4% în 2017 şi cu 2,2% în 2017. Totuşi, publicitatea digitală creşte mult mai rapid, cu 11,5% în 2017 şi respectiv 11,3% în 2018.

Sumele plătite pentru publicitatea digitală vor depăşi pe cele din televiziunea tradiţională până la sfârşitul lui 2017 în 17 ţări, inclusiv Marea Britanie şi Germania.

Login pentru a posta comentarii
Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping